עורך דין דיבה

עורך דין דיבה מסביר: האם פרסום מייל אנונימי מכפיש נחשב לשון הרע?

בגלובס פורסם לאחרונה על פסיקה של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שקבע כי עובד לשעבר של חברה ביטחונית יחויב לשלם 50 אלף ש"ח בגין לשון הרע לאחר שנמצא כי שלח מייל אנונימי המכוון לפגוע במוניטין החברה. העובד, שסיים את תפקידו בחברה ב-2019, תבע את המעסיק בגין זכויות סוציאליות שלא שולמו לו, בעוד שהחברה השיבה בתביעה שכנגד על הוצאת דיבה בעקבות מייל אנונימי שהכפיש את שמה.

החברה טענה כי אותו עובד עומד מאחורי מייל אנונימי שנשלח ללקוחותיה ובו הוטחו האשמות חמורות כלפיה. בין הטענות שהופיעו במייל היו האשמות בדבר חקירה שנוהלה נגד הבעלים על ידי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, תביעות משפטיות רבות המנוהלות נגדה וכן תלונות לגבי מוסר תשלומים לקוי שהובילו לעזיבתם של ספקים רבים. החברה טענה כי העובד לשעבר הוא שעומד מאחורי שליחת המייל המכפיש לכאורה.

"התובע הוא ששלח את ההודעה המדוברת"

על מנת לחזק את הטענות כי אכן העובד שלח את המייל האנונימי, החברה הציגה בבית הדין עדות של גרושתו, שטענה כי הוא אכן אחראי על שליחת המייל. היא אף הגישה תצהיר כתוב לבית הדין בנושא. מנגד, העובד הכחיש כל קשר להודעה וטען כי גרושתו פעלה ממניעים אישיים וניסתה לפגוע בו לאחר הגירושין.

בית הדין ציין כי קשה להאמין שאדם אחר היה שולח הודעה הכוללת את הפרטים המדויקים והרגישים הללו המתקשרים ישירות לתביעה שהגיש העובד לשעבר, במיוחד בתזמון שבו נשלח המייל, סמוך למועד קבלת מכתב התראה מהחברה על פתיחת הליכים משפטיים.

השופט טל חבקין, יחד עם נציגי הציבור, קבע כי מכלול הנסיבות מצביע על כך שסביר יותר שהעובד לשעבר אכן עמד מאחורי שליחת המייל וכי ריבוי הפרסומים מצדיק לפסוק את מלוא הפיצוי לחברה. כאמור, העובד חויב לשלם 50 אלף שקל ועוד 15 אלף שקל הוצאות משפט.

פסיקה זו מדגישה את המשמעות כבדת המשקל שיכולה להיות לשליחת מיילים או הודעות המכוונות לפגוע במוניטין של חברה, במיוחד כאשר מדובר בעובדים לשעבר המכירים את פעילותה הפנימית. בית הדין קבע כי שימוש במידע פנימי כדי לנסות לפגוע במעסיק לשעבר מהווה לשון הרע, גם ללא הוכחת נזק ישיר לעסק.

הפרשה מהווה תזכורת לעובדים כי גם לאחר סיום יחסי עבודה יש לנקוט משנה זהירות מפעולות שעלולות להתפרש כלשון הרע וכי שליחת הודעות פוגעניות ללקוחות או לספקים של חברה עשויה להוביל להשלכות חמורות.

עו"ד ליאור שבי - לשון הרע

צפו: הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת על לשון הרע

תביעות לשון הרע יכולות להיות מוגשות לא רק עבור פרסומים במדיה המסורתית כמו עיתונים וטלוויזיה, אלא גם עבור פרסומים ברשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ופורומים מקוונים. בתי המשפט מתמודדים עם אתגרים חדשים במקרים של לשון הרע,

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call