עורך דין לשון הרע - גיבורי מקלדת

צפו: גיבורי-על יש בסרטים, לא על המקלדת

השימוש ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתפים, מגיבים ולפעמים גם מביעים את דעתנו בצורה חופשית ואותנטית. עם זאת, התופעה של "גיבורי מקלדת" – אנשים שמרגישים בנוח לכתוב דברים פוגעניים ומכפישים מאחורי מסך המחשב, הולכת ומתפשטת. בעוד שלכולנו יש את הזכות להביע את עצמנו, חשוב לזכור שלמילים שלנו יש כוח והשפעה.

כשאנחנו מפרסמים תגובה או פוסט, במיוחד כזה שעלול לפגוע באחרים, יש לזכור שמאחורי כל פרופיל, ישנו אדם אמיתי עם רגשות, משפחה, חברים וחיים אישיים. קל להיסחף לתוך סערת הרגשות ולשכוח את ההשלכות, אבל עלינו לקחת נשימה עמוקה ולחשוב פעמיים לפני שאנחנו לוחצים על כפתור "שלח". מה שנראה לנו כתגובה קטנה, חסרת חשיבות, יכול להפוך לפגיעה קשה ומזיקה לאחרים.

מעבר להיבט המוסרי והאתי, יש גם היבט משפטי חשוב: פרסום מכפיש עלול להוביל לתביעת לשון הרע או דיבה. חוקי לשון הרע מגנים על שמו הטוב של האדם וכל פרסום פוגעני שעלול לפגוע בשמו של מישהו עלול לחשוף את הכותב לתביעה משפטית. תביעות כאלה יכולות לגרור הוצאות כספיות גבוהות, נזק למוניטין האישי והמקצועי ולעיתים גם הליכים משפטיים ממושכים ומורכבים. מוזמנים לצפות בסרטון קצר בנושא.

עו"ד ליאור שבי - לשון הרע

צפו: הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת על לשון הרע

תביעות לשון הרע יכולות להיות מוגשות לא רק עבור פרסומים במדיה המסורתית כמו עיתונים וטלוויזיה, אלא גם עבור פרסומים ברשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ופורומים מקוונים. בתי המשפט מתמודדים עם אתגרים חדשים במקרים של לשון הרע,

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call